Hva gjør vi dersom det har oppstått en skade?
Dersom en skade oppstår må skademeldingsskjema fylles ut og sendes til forsikringsselskapet. Link til skademeldingsskjema
Digital skademelding: https://nettskjema.fremtind.no/skjema/katalog/skademelding-autolease
Døgnåpen skadetelefon: 915 04818
Verksted må kontaktes for taksering av skaden og reperasjon. Verkstedet vil måtte trenge et skadenummer fra forsikringsselskapet før skaden kan utbedres. Du må derfor opplyse verksted om hvor bilen er forsikret, og be dem ringe Autolease for forhåndgodkjenning på telefon 915 06007.
Tyveri og personskade skal i tillegg meldes til politiet.
Ved påkjørsel av vilt skal skaden også meldes politi eller viltnemnd.
Ved spørsmål om ansvarsforhold, saksgang, dekninger og lignende kan dere kontakte forsikringsselskapet direkte. Om ditt selskap benytter Autolease forsikring finner du kontaktinformasjon.
Relaterte spørsmål:
- Link til skademeldingsskjema
- Hva gjør vi dersom det har oppstått en skade?
- Hvor sendes skademelding?
- Trenger vi skrive skademelding når det kun er vår bil som er involvert (eneulykke)?
- Hvordan finner vi skadenummeret for en forsikringssak?
- Jeg skal fylle ut skademeldingsskjema; hvem er forsikringstaker?
- Hva slags dekning har vi gjennom Autolease forsikring?
- Hva dekkes av anvar, del-kasko og kaskoforsikring?
- Får vi bonustap om vi benytter forsikringen ved skade?
- Hvilken egenandel har vi på forsikringen?
- Har vi dekning for leiebil mens bilen er inne til reparasjon etter skade?
- Hva er Autolease forsikring?
- Hvor er bilen min forsikret?
- Dekker forsikringen glasskade?
- Hvor får vi tak i skademeldingsskjema?