Hva gjør jeg om jeg har mistet drivstoffkort eller kortet ikke virker?

Det kan være flere ulike grunner til at et drivstoffkort ikke lenger virker. Magnetstripe kan være defekt, utløpsdato overskredet, kort meldt sperret av andre enn deg eller at en beløpsgrense er nådd.

Sjekk derfor først kortets tilstand og at kortet ikke er løpt ut på dato før du kontakter oss eller drivstoffselskap.

Om kort er sperret eller aktivt kan du finne ut ved å sjekke status online på "Min Bil". Her kan du også selv sperre et aktivt kort, bestille ny pinkode eller bestille nytt drivstoffkort.

Logg deg på med ditt brukernavn og passord. Du vil komme til oversikten "Min Bil". Herfra finner du link til drivstoffkortene som er knyttet opp mot bilen.

Kun aktive kort vil vises. Du vil her finne en knapp for å sperre et aktivt kort. Når kortet er sperret vil det dukke opp en ny knapp som heter "Bestill kort".

Om du har mistet eller glemt pinkoden til et av dine kort vil du også for hvert aktive kort ha knappen "Bestill ny pinkode" som gjør at du får tilsendt en ny pinkode til kortet.

Både drivstoffkort og pinkoder vil sendes til ditt firmas hovedadresse.

Har du behov for kort fra andre kortselskap eller har andre behov knyttet til drivstoffkort så kan du kontakte oss på telefon 915 06007 eller sende en henvendelse til kunde@autolease.no.

 

Relaterte spørsmål: