Hvor og når må bilen på service?
Det er leietaker sitt ansvar å påse at bilen leveres til service i henhold til bilens serviceintervaller, og til kontroller pålagt av myndighetene. Som bilbruker må du derfor sette deg godt inn i hvilke serviceintervaller som er gjeldende for din bil. Informasjon om disse finnes i instruksjonsheftet som medfølger bilen.
På de fleste biler vil det varsles i dashbord/instrumentpanel når bilen nærmer seg serviceintervall, eller om andre forhold ved bilen tilsier at man bør kontakte merkeverksted for assistanse.
For de av våre kunder som har avtale om service inkludert i terminleien skal Autolease sine avtalepartnere benyttes (pt. merkeverksted). Er dette utfordrende eller du er usikker er det fint om du tar kontakt med oss på telefon 915 06007 eller på epost teknisk@autolease.no.
Dersom erstatningsbil ved service er inkludert i leasingavtalen må denne bestilles sammen med service.
Leietaker booker selv tid for service hos ønsket merkeverksted.
Relaterte spørsmål:
- Hvor kan jeg se informasjon om min bil?
- Hvordan får jeg brukernavn/passord til Autolease.no?
- Hvor finner jeg digitalt servicekort for bilen min?
- Verksted spør om servicekort på bilen, hva er det?
- Får jeg innkalling til service?
- Hva er inkludert i serviceavtalen?
- Har jeg rett til erstatningsbil når min bil er på service?